Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

08 februari 2012, 11:42
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Archiefmappen ARA  (gelezen 1704 keer)

Séba wrote Archiefmappen ARA Gepost op 23 december 2009, 10:56
Iemand ervaring met de "zuurvrije archiefmappen" (http://arch.arch.be/images/stories/dozen_en_mappen.pdf) die het Rijksarchief verkoopt? Hoe zien die eruit?

Sébastien Baudart
- afgestudeerde GGS archivistiek 03-04
- medewerker archiefforum.be
Barbara wrote Re: Archiefmappen ARA Gepost op 23 december 2009, 11:43
Wij hebben deze bij ons in het archief. De dozen zijn gewoon de reguliere witte en de 'mappen' zijn eigenlijk gewoon grote witte bladen die je eventueel tot een map kan plooien.

Glenn wrote Re: Archiefmappen ARA Gepost op 23 december 2009, 12:10
Dat kan ik met graagte bevestigen. De dozen hebben een bruine buitenkant en een witte (zuurvrije) binnenkant. Aan de buitenkant zit het RA-logo. Pas dus op dat je ze op een correct manier plooit :wink:,  ik heb sommige administraties het al omgekeerd zien doen :?. De mappen zijn idd. gewone bladen die je kan plooien zoals je wil, of zover ik weet naar elke kant die je wil (ik heb op Toezicht nooit zelf mappen geplooid  :oops:).

Voor wat de dozen betreft, kan ik bevestigen dat ze sterk zijn en een goede bescherming bieden. Uiteraard gebruikten we ze op het Rijksarchief zelf ook, maar ook op mijn nieuwe werkplaats gebruiken we de dozen.

:Dooven: wrote Re: Archiefmappen ARA Gepost op 29 december 2009, 09:03
leuke en goede dozen en de mappen passen er perfect in.
voor echt grote hoeveelheden: ze worden gemaakt bij Veha in Nederland.

Jansen-Wijsmuller & Beuns wrote Re: Archiefmappen ARA Gepost op 08 januari 2010, 13:00
Voor vergelijkbare producten kun je desgewenst ook bij ons, Jansen-Wijsmuller & Beuns terecht: zie www.jwb-ceka.be. Je treft daar foto's en formaten aan van de verschillende zuurvrije (archief)dozen, zuurvrij omslagpapier/karton en folders.

Kris Casier wrote Re: Archiefmappen ARA Gepost op 22 november 2011, 11:04
Binnen het gamma van STOULS CONSERVATION (www.stouls-conservation.fr) vindt u een uitgebreid gamma aan zuurvrije mapjes en archiefdozen die allemaal voldoen aan de internationale normen. Voor meer informatie mag u vrijblijvend contact opnemen met onze firma CAMI NV (www.cami-nv.com - info@cami-nv.com). Wij zijn namelijk de verdeler van de Stouls producten in België & Luxemburg.

Met vriendelijke groeten,
Kris Casier

STOULS CONSERVATION  &  CAMI NV -  alles voor professionele restauratie / conservatie / archivering / stockage

Pagina's: [1]   Omhoog