Archiefforum.be
* Startpagina forum Help Zoek Inloggen Registreren
Projecten
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
31 Juli 2010, 13:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 415
Laatste: Jan Stuyck
Statistieken
Totaal aantal berichten: 5005
Totaal aantal topics: 629
Vandaag Online: 7
Ooit Online: 55
( 10 Mei 2008, 06:35)
Gebruikers Online
Gebruikers: 1
Gasten: 7
Totaal: 8
+  Archiefforum.be
|-+  .::Helpdesk / Zelfhulpgroep "De Anonieme Archivaris"::.
| |-+  Vragen staat vrij
| | |-+  Oude foto's van het boerenleven.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Oude foto's van het boerenleven.  (gelezen 1096 keer)
Jo
*

« Gepost op: 13 Maart 2010, 20:00 »

Ik ben op zoek naar foto's van het boerenleven die genomen zijn tussen +- 1900 en 1980. De boerderij, de boer, de werktuigen, de dieren, het veld, de stal, binnenzicht van de koeienstal, enz enz...kortom alles wat met het fenomeen boer te maken heeft. Inscannen en doormailen aan jo.scheirs@hotmail.com
Wie ze liever per post opstuurd kan gerust mijn thuisadres aanvragen per e-mail. De foto's worden dan snel verwerkt en onmiddellijk terug gestuurd.
Ik beantwoord graag al uw verdere vragen. Hartelijk dank en vriendelijke groeten, Jo.
Maria
*

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Maart 2010, 19:29 »

Beste Jo,
Wat is het uiteindelijke doel van uw zoektocht naar foto's die te maken hebben met het boerenleven?
Zoek je echt fotomateriaal, of ook tijdschriften, of ook powerpointpresentaties enz enz...?
Jo
*

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2010, 19:04 »

Hallo Maria,  dankjewel voor je belangstelling.

We zoeken uitsluitend foto's. En om het eenvoudig uit te drukken, van bij de mensen thuis. De bedoeling is om een boek te maken over het boerenleven van weleer met vooral veel foto's in. Originele, die nog nergens anders te zien waren.
Uiteraard vemelden we, als daar geen bezwaar tegen is, de eigenaar en/of fotograaf bij natuurlijk.

Maar de zoektocht is oh zo moeilijk. Daarom zoeken we,  bereidwillige medewerkers zonder wier hulp ons werk onmogelijk is.
Dus met deze nogmaals een warme oproep om ons uw fotomateriaal te bezorgen. Tot eerbetoon aan het boerenleven.
Zeer veel dank en hartelijke groeten, Jo.
Jo
*

« Antwoord #3 Gepost op: 12 April 2010, 19:38 »

De eerste 30 dagen zijn nu voorbij, en dat zouden waarschijnlijk de vruchtbaarste moeten geweest zijn. Jammer maar helaas, tot op heden mocht ik niet één foto ontvangen. En dan gaat de moed je een beetje in de schoenen staan.
Tips waar ik mogelijk meer succes zou hebben zijn uiteraard ook heel erg welkom.
Altijd weer met veel dank en oprechte groeten, Jo.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: