We zijn op dit moment bezig aan een studie voor een knowledge centre. De afdeling beheert de document flow, maar ook de corporate bibliotheek en het archief. De bedoeling is een EDMS te implementeren, en dan later daar RM functionaliteiten aan toe te voegen. Hiernaast moet er ook nog de bibliotheek elektronisch beheerd worden. Maar dit is voorlopig toekomstmuziek. In eerste instantie komt dus de DMS, en in de overgangsperiode moet een praktische oplossing kunnen aangeboden worden voor het archief. Tot nu toe hebben ze geen opgeleid archiefpersoneel. Dus, het mag niet te moeilijk zijn om te gebruiken (vorming is vereist). Het probleem met excel is dat de archiefmedewerkers niet zo bijzonder pc-savvy zijn, maar vooral dat dit niet echt optimaal is om later te integreren in het groter geheel. Voor archief- en locatiebeschrijvingen ben ik voorlopig voorstander voor ICA-AtoM. Archon moet ik nog testen maar op het eerste zicht ziet dat er ook veelbelovend uit. The Archivists' Toolkit is te ingewikkeld voor het huidige personeel (zelfs voor mij voelt het niet intuïtief). Maar deze systemen bieden wel geen aanvraag en uitleen functionaliteiten die gecentraliseerd kunnen worden.
Wij zoeken verder ...