Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

05 februari 2012, 23:28
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hygrometers en thermometers  (gelezen 2063 keer)

Glenn wrote Hygrometers en thermometers Gepost op 10 maart 2009, 19:59
Ik ben op zoek naar professionele hygrometers en thermometers, waarmee we snel metingen kunnen verrichten in archiefruimten. Het belangrijkste is dat de meettoestellen draagbaar zijn en dat we ze makkelijk opnieuw kunnen ijken (en natuurlijk ook dat ze nauwkeurig zijn :wink:), want ze zullen vooral gebruikt worden op verplaatsing.
Heeft er iemand al goede en minder goede ervaringen met bepaalde leveranciers en/of fabrikanten? Waar heb je een goede prijs-kwaliteitsverhouding?

Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

hannesvh wrote Re: Hygrometers en thermometers Gepost op 11 maart 2009, 08:27
Hallo

Ik heb me een tijd terug ook geïnformeerd hierover en heb voorlopig de volgende tips binnen.
Als er nog gekend zijn, zet ze hier maar onder, want de aankoop is nog niet gebeurd!

Thermohygrograaf (2x)
Deze toestellen meten zowel de temperatuur als ook de RV.
Kaarten (7-dagen) voor in dit toestel kosten 72 euro (in 2007) / pak.
Leverancier en info :  http://www.laroutedupapier.com/nl/contact.html

Microlog datalogger model EC650 (2x)
Deze toestellen meten  zowel de temperatuur als ook de RV en zijn  aansluitbaar op de PC om zo eventueel de gegevens te bekijken en bij te houden.
Leverancier en info : http://www.catec.nl/

Bedankt!

Hannes Vanhauwaert
Stads- en OCMW-archivaris Tielt
Jochen wrote Re: Hygrometers en thermometers Gepost op 11 maart 2009, 10:46
Wij hebben recent enkele modellekes van testo aangeschaft. Als ik me niet vergis, wordt dit ook in het Rijksarchief gebruikt.

Hygrometers in alle maten en kleuren: www.testo.be

Glenn wrote Re: Hygrometers en thermometers Gepost op 12 maart 2009, 16:44
In ieder geval: hartelijk dank voor de reacties en tips. Hier kan ik al even mee voort.

Leen wrote Re: Hygrometers en thermometers Gepost op 13 maart 2009, 14:03
Misschien eens navraag doen bij Leon Smets (leon.smets@faronet.be). Bij hem kan je terecht voor allerlei zaken rond behoud en beheer van cultureel erfgoed.

Pagina's: [1]   Omhoog