Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

19 mei 2012, 02:34
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Afgesloten fora  (gelezen 494 keer)

TomC wrote Afgesloten fora Gepost op 03 november 2008, 15:11
Waarom: gewoon omdat ik nog eens zin had in een poll en dat me wel een leuk onderwerp leek?

Nee serieus, ik vroeg me gewoon af wat jullie er van vinden dat de Jaarfora en de FAADfora afgesloten zijn voor mensen die zich niet geregistreerd hebben voor het forum en geen deel uitmaken van de doelgroepen. Dat hebben we indertijd bij de oprichting van het forum zo bepaald, maar misschien moeten we dit na 5 jaar eens herzien. Momenteel is de situatie zo:
  • Jaarfora 2003-2008: enkel toegankelijk voor de studenten van die 5 academiejaren, dus niet voor alumni voor 2003-2004 (vooraleer het forum dus bestond) en dus niet voor jullie docenten
  • FAADfora: alle studenten en alumni van de opleiding

De rest van het forum is natuurlijk voor iedereen publiek toegankelijk (behalve De Denktank, maar dat is iets compleet anders), al moet je wel geregistreerd zijn om te kunnen becommentariëren. Dat is een maatregel om spammers tegen te houden.

Al jullie commentaren hoor ik natuurlijk graag hier! Let the voting begin!

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Séba wrote Re: Afgesloten fora Gepost op 03 november 2008, 16:50
Goede vraag. Maar over een antwoord moet ik toch effe nadenken ;-)

Sébastien Baudart
- afgestudeerde GGS archivistiek 03-04
- medewerker archiefforum.be
hannesvh wrote Re: Afgesloten fora Gepost op 04 november 2008, 13:14
Ik denk dat het geen slechte zaak is om bepaalde zaken af te sluiten, vooral niet omdat het kan gaan om studenten die in tijde van blok en examens met mekaar in communicatie willen treden (hoewel de nieuwe lichting voorlopig opvallend stil is). Maar daarnaast zou er misschien voor andere en algemenere zaken openbaarheid van bestuur ingeroepen kunnen worden ten opzichte van diverse besprekingen, die dan maximaal bereik kunnen hebben. Het valt me trouwens op dat het posten van berichten het laatste jaar behoorlijk aan het slabakken is geraakt...

De vraag is dus m.i. genuanceerd te beantwoorden: ja, ik vind het een goede zaak af te sluiten, maar zeker niet voor alles.

En dan nu de hamvraag: geef eens een voorbeeld! Ik ben aan het peinzen...

Grtz

Hannes Vanhauwaert
Stads- en OCMW-archivaris Tielt
Lawrence wrote Re: Afgesloten fora Gepost op 09 november 2008, 15:40
Ik vind het goed dat de studentenarchieven afgesloten zijn.

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
:Dooven: wrote Re: Afgesloten fora Gepost op 16 november 2008, 20:43
Afgesloten laten!

Want ik heb daar enkele dingen gezegd die .... ahum ... Whatever.

Pagina's: [1]   Omhoog