Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

08 februari 2012, 11:15
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: boekingsdocument  (gelezen 3305 keer)

Barbara wrote boekingsdocument Gepost op 23 juli 2008, 10:10
Kan er iemand uitleggen wat een boekingsdocument juist is? Ik heb in mijn archief boekingsdocumenten met factuur aangetroffen van het VEV (= sociaal secretariaat), maar begrijp niet echt waartoe deze dienen.

Martijn VDB wrote Re: boekingsdocument Gepost op 23 juli 2008, 10:36
Laatst bewerkt op: 03 september 2008, 11:00 door Martijn VDB
Nog nooit van gehoord... zonder het desbetreffende stuk in handen te hebben is het ook moeilijk een uitspraak te doen. Misschien een document dat als bewijs bij elke geboekte factuur werd gevoegd (zo klinkt het toch), met evt. een verwijzing naar het kasboek of journaal? Wilde gok...

hannesvh wrote Re: boekingsdocument Gepost op 02 september 2008, 15:15
Wordt met een boekingsdocument een opgave van de te verrichten aanpassingen in de database verstaan, zoals ik ze ook tegenkom in personeelsdossiers? Bvb een aanpassing van een weddestatuut in de database van het sociaal secretariaat, of een individuele regularisatie door langdurige ziekte, enz? Dit zijn meestal zeer technische documenten, die enkel de personeelsdienst kan ontcijferen...
Voor de te verrichten aanpassingen kan een som aangerekend worden, wat m.i. meestal wel op een verzamelfactuur terecht komt...

Hannes Vanhauwaert
Stads- en OCMW-archivaris Tielt
Pagina's: [1]   Omhoog