Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

09 februari 2012, 08:27
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: verder studeren na graduaat bibliotheekkunde  (gelezen 3372 keer)

bibman wrote verder studeren na graduaat bibliotheekkunde Gepost op 04 mei 2008, 21:37
Hallo allemaal,

Ik ben student aan het VSPW te Gent waar ik het graduaat in de bibliotheek-, informatie- en documentatiekunde volg.

Mijn vraag is als volgt: zijn er nog andere opleidingen die ik zou kunnen volgen nadat ik mijn graduaat heb behaald. Het zit namelijk zo dat ik graag (in de mate van het mogelijke) zou willen verder studeren na mijn graduaats diploma. Zijn er mensen die me kunnen helpen door het geven van websites of die weten welke richting ik het best zou kunnen volgen om op die manier bij te studeren en kans heb om zo een mooie toekomst te kunnen opbouwen in de bibliotheeksector.

met vriendelijke groet,

Bibman.

TomC wrote Re: verder studeren na graduaat bibliotheekkunde Gepost op 13 mei 2008, 09:05
Beste Bibman,

Ik denk dat je docenten bij het VSPW daar misschien nog het best het antwoord op weten.
Bij mijn weten bestond/bestaat het plan om de graduaatsopleiding om te vormen tot een vierjarige professionele bachelor-opleiding (aansluitend op de éénjarige intiatie). De afgestudeerden zouden - eventueel mits het volgen van een beperkt schakelprogramma - toegang kunnen krijgen tot de ‘nieuwe' master ‘Informatie- en Bibliotheekwetenschappen'. Een blik op de website van die opleiding leert me dat die momenteel zelf nog volop in hervorming is.

Meer over hervorming: http://www.vvbad.be/node/3102
Meer over IBW: http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=*IBW

Veel succes!

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Pagina's: [1]   Omhoog