Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

08 februari 2012, 11:09
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: jaarrekening  (gelezen 3271 keer)

Barbara wrote jaarrekening Gepost op 06 mei 2008, 08:27
Weet er iemand wat er juist allemaal bij een jaarrekening dient te zitten? Is een balans en resultaatrekening per 31/12 en een verslag van een boekhouder hierover, voldoende?

Marijn wrote Re: jaarrekening Gepost op 06 mei 2008, 11:04
Volgens mij is dat inderdaad voldoende om van een jaarrekening te kunnen spreken.

TomC wrote Re: jaarrekening Gepost op 13 mei 2008, 08:54
Ik kan weinig meer toevoegen aan de reactie van Marijn...
Online vond ik trouwens nog dit en meer over de bewaring van de boekhouding voor vzw's.

Citaat
De jaarrekening omvat een staat van ontvangsten en uitgaven en een toelichting.

http://heemkunde-vlaanderen.be/index.php?option=com_content&task=view&id=126&Itemid=58

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
erik wrote Re: jaarrekening Gepost op 15 mei 2008, 21:40
Kleine opmerking: een jaarrekening gaat over een boekjaar en dat hoeft niet af te sluiten op 31/12. Kan evengoed 30/04 of 31/08, enz. zijn (Het merendeel van de ondernemingen en vzw's laat wel het boekjaar met het kalenderjaar samenvallen).

off topic: avatar  :lol:

Pagina's: [1]   Omhoog