Archiefforum.be
* Startpagina forum Help Zoek Inloggen Registreren
Projecten
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 September 2010, 18:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
geregistreerde leden
Totaal aantal leden: 419
Laatste: sroos
Statistieken
Totaal aantal berichten: 5013
Totaal aantal topics: 632
Vandaag Online: 11
Ooit Online: 55
( 10 Mei 2008, 06:35)
Gebruikers Online
Gebruikers: 1
Gasten: 5
Totaal: 6
+  Archiefforum.be
|-+  .::Helpdesk / Zelfhulpgroep "De Anonieme Archivaris"::.
| |-+  Allemaal digitaal
| | |-+  Testbed XMaiL
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Testbed XMaiL  (gelezen 1947 keer)
Dieter.vh
2006-2007
**

« Gepost op: 02 April 2008, 15:50 »

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring (positief/negatief) hebben met Testbed XMaiL van het Nationaal Archief / Digitale Duurzaamheid (http://www.digitaleduurzaamheid.nl/index.cfm?paginakeuze=273).  Op zich lijkt mij dit toch een vrij goede benadering van alle theorie (cfr. e-David) rond het opslaan van e-mail als XML?  Bovendien is het Open Source en kan het blijkbaar toch vrij vlot aangepast worden aan de noden van elke organisatie.  Of ziet het pakket er in theorie beter uit dan in de praktijk?

(Ikzelf heb het nog niet getest ... daarvoor wacht ik nog op onze ICT-dienst rolleyes )
Glenn
2006-2007
Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 07 April 2008, 14:13 »

Het ziet er alleszins veelbelovend uit als ik mij op de site mag baseren. Mijn handen jeuken al om ermee aan de slag te gaan. Jammergenoeg kan ik het het niet uitproberen. Op mijn werk mag ik het niet installeren en het werkt spijtig genoeg alleen onder Windows met Outlook. En aangezien ik thuis geen Windows-computer heb.... ben ik zeer benieuwd naar de reacties op dit forum.
Martijn VDB
1991-2003
**

« Antwoord #2 Gepost op: 09 April 2008, 08:38 »

Tja, sommige elementen zijn duidelijk gebaseerd op het David-programmatje dat ik daarover ooit eens heb gezien. En het blijft Outlook-gebaseerd, wat natuurlijk ook al geen voordeel is.
Tom C
Beheerder
Geslacht: Man

De knuppel in het archiefhok

« Antwoord #3 Gepost op: 09 April 2008, 12:23 »

Het doet mij eveneens denken aan een DAVID-plugin voor Outlook en lijkt idd veelbelovend en vrij gebruiksvriendelijk.

Zelf wil en mag ik het zelfs uitproberen, maar het vervelende met dergelijke ontwerpen is dat deze steeds gericht zijn op de combi Windows/Outlook (Express). Akkoord, daarmee bereik je wel het grootste deel van de gebruikersmarkt (al moet er hierrond al heel wat gerelativeerd worden), al weet ik niet zo zeker of je zo nog de meerderheid dekt van de adminstratiemarkt (voor wie het uiteindelijk bedoeld is).
Los van het feit dat er nog andere OS'en zijn die veld winnen als OSX en Ubuntu en andere Linux-distro's heb je binnen windows nog tal van andere mailclients, zowel on/offline.
En zelf ben ik jammergenoeg niet technisch genoeg onderlegd om eigen plugin's te schrijven voor mijn favoriete Thunderbird.

Tom Cobbaert
Archivaris ADVN.be
Beheerder Archiefforum.be & Archiefwiki.org
Groenstraat 314 - 9041 Oostakker (BE)
*Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke  
titel en generlei te verbinden aan de werkgever*
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: