Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

09 februari 2012, 08:41
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Consultatie grote registers  (gelezen 3668 keer)

Elsie wrote Consultatie grote registers Gepost op 06 juli 2006, 11:19
Zou er me soms iemand kunnen helpen met mijn zoektocht naar leveranciers die grote lessenaars hebben waarop grote registers (bvb. bevolking of burgerlijke stand) makkelijker geraadpleegd kunnen worden? Alvast bedankt!

TomC wrote Re: Consultatie grote registers Gepost op 12 juli 2006, 08:28
Beste Elsie,

Zelf weet ik niet meteen een antwoord op uw vraag, maar ik heb u vraag bij deze wel doorgespeeld aan een aantal andere mensen die daar misschien wel een gepaste oplossing voor weten. In een gemeentearchief waar ik nog als jobstudent gewerkt heb, had de klusjesman een grote eiken lessenaar gemaakt die op de tafels werden geplaatst en inderdaad door de leeszaalgebruikers ten zeerste geapprecieerd werd, maar of er daar een specifieke leverancier voor is... Hopelijk kunnen andere mensen antwoord bieden. Trouwens, gezien de vakantieperiode is het hier wat rustiger en kan een nuttig antwoord soms lang op zich laten wachten.

Ciao,

Tom

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Martijn VDB wrote Re: Consultatie grote registers Gepost op 18 juli 2006, 08:58
't Is maar een suggestie; misschien even informeren naar de leveranciers bij instellingen waarvan je weet dat ze van dergelijke dingen gebruik maken (in een Gentse context denk ik daarbij aan het Stadsarchief, de Universiteitsbibliotheek en het Rijksarchief)...

Lawrence wrote Re: Consultatie grote registers Gepost op 18 juli 2006, 09:24
In het SABrugge zijn er houten standaarden in gebruik.

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
L wrote Re: Consultatie grote registers Gepost op 27 december 2007, 20:30
Beste,

Al gedacht aan boekenkussens? Te krijgen bij La Route du Papier (Brussel), in verschillende vullingsgraden. Vind ik persoonlijk - boek-en papierrestauratrice zijnde - het boekvriendelijkste hulpmiddel, mits goed gebruik ervan uiteraard. Standaarden raad ik af omdat dit 'hulpmiddel' ertoe bijdraagt dat het boekblok uitzakt. Eikenhout is af te raden omdat dit houttype veel zuren bevat die kunnen migreren.

Succes.

Pagina's: [1]   Omhoog