Beste collega's, nu ik van op mijn eigen PC op het archiefforum kan, zult u meer van mij horen dan vroeger het geval was. In ieder geval wil ik zeggen, dat een eerste publicatie van nieuwe selectierichtlijnen voor gemeentearchieven nakend is. De publicatie op het internet zal gefaseerd verlopen naarmate er meer en meer selectierichtlijnen door het Rijksarchief worden goedgekeurd. De contacten met het Rijksarchief verlopen momenteel zeer positief.
Zoals u wellicht weet, is het de subwerkgroep selectielijsten, deel van de werkgroep Lokaal Overheidsarchief (LOA) van de sectie Archief van de VVBAD, die bezig is met de actualisering van de selectierichtlijnen voor gemeentearchieven. Dit natuurlijk in goede samenwerking met het Rijksarchief.
De selectierichtlijnen zullen functioneel geordend worden. De totale afwerking van de publicatie zal nog niet voor dit jaar zijn, gezien de grote hoeveelheid selectierichtlijnen waarover het gaat. Wanneer de publicatie een feit is, waarschijnlijk in maart of april, zullen we u lui op de hoogte stellen.