Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

08 februari 2012, 23:59
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: selectie van foto's  (gelezen 2074 keer)

Marijn wrote selectie van foto's Gepost op 26 februari 2008, 18:55
Misschien kan iemand mij helpen:

Bij mijn stage voor de opleiding archivistiek ivm het archief van Ford Antwerpen zit ik met een gigantische hoeveelheid foto's... Mijn bedoeling is om het in een theoretisch luik van mijn eindverhandeling te hebben over selectie van deze foto's. Echt concreet weet ik nog niet waar het precies naartoe zal gaan, en daarom vroeg ik mij af of er hier iemand goede aanknopingspunten weet over:

- selectie van foto's/beeldmateriaal in het algemeen.
- foto's in (statische) bedrijfsarchieven.

Hopelijk kan iemand me wat vooruit helpen!
Alvast bedankt!

Marijn Smets

Joke wrote Re: selectie van foto's Gepost op 03 maart 2008, 13:07
Bij de inventarisatie van het bestand Intercommunale Maatschappij van de Linker Scheldeoever (IMALSO) kreeg ik eveneens een hele reeks foto's, dia's en dergelijke te verwerken. Daar werd echter niet in geselecteerd (tenzij bij bestaan van dubbels) en de ordening gebeurde bovendien aan de hand van oude lijsten, dus die ervaring is niet echt handig voor jouw problematiek. Indien gewenst, zend ik dat stuk toch eens door.

Misschien kun je best ook eens contact opnemen met Johan Dambruyne (Rijksarchief te Beveren)? Zijn inventaris van het Boelwerfarchief wordt op 10/03 voorgesteld. Indien ik me goed herinner, bevat dat bestand ook heel wat fotomateriaal en documentatie. Zijn archiefbewerking kan misschien voor inspiratie zorgen...

Succes ermee!

Pagina's: [1]   Omhoog