Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

07 februari 2012, 16:54
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: ARCHIEFDOZEN GEZOCHT!  (gelezen 4451 keer)

JohanNagels wrote ARCHIEFDOZEN GEZOCHT! Gepost op 11 december 2007, 12:02
Dag allemaal,

Ik ben recentelijk gestart als diensthoofd bevolking bij de gemeente Edegem en daarbij plots gepromoveerd tot verantwoordelijke voor het archief  :-o. Er staat de komende maanden heel wat op stapel, want het archief moet ontschimmeld worden en daarna verplaatst worden naar een nieuwe degelijke archiefruimte. Natuurlijk staat het einde van het jaar wel in zicht en moet er nog een hele lading tijdelijk worden ingepakt doch dit mag en kan gewoon niet in de huidige archiefruimte.

Ik zoek nu echter goede archiefdozen die dan onmiddellijk in het nieuwe archief gebruikt kunnen worden, want ik vermoed niet dat gewone verhuisdozen volstaan? Weet er iemand waar ik in de regio Antwerpen aan goede archiefdozen kan geraken? Alvast bedankt moest er iemand me wat nuttige tips kunnen geven.

Met vriendelijke groeten,
Johan

Lien wrote Re: ARCHIEFDOZEN GEZOCHT! Gepost op 11 december 2007, 13:30
Dag Johan,

Archiefdozen kan je bestellen bij het economaat van het Algemeen Rijksarchief. Hieronder geef ik je de nodige informatie.

Vriendelijke groeten,

Lien.

Besteladres
Algemeen Rijksarchief te Brussel Dienst economaat
Ruisbroekstraat 2-6
1000 Brussel
02/513.76.80
02/513.76.81
e-mail: economaat@arch.be

Bij de bestelling dient aangegeven of men levering aan huis door een vervoerbedrijf verkiest of dat de bestelling wordt afgehaald in een Rijksarchief (in dit geval de naam van het Rijksarchief opgeven).

Levering

Het Rijksarchief zal onmiddellijk na ontvangst van de bestelling een factuur toezenden. Na betaling hiervan kan de bestelling worden afgehaald in het Rijksarchief vermeld op de bestelling of worden afgeleverd op het adres naar keuze. De aanrekening van de leveringskosten gebeurt volgens het tarief van de vervoerder.

Tarief van toepassing op 1.01.2007

ZUURVRIJE MAPPEN (Aankoop uitsluitend per 250 stuks)

Afmetingen van de map
350 x 500 mm   17,00 €/250 stuks
350 x 650 mm   24,00 €/250 stuks
390 x 700 mm   24,00 €/250 stuks
470 x 700 mm   24,00 €/250 stuks

ZUURVRIJE ARCHIEFDOZEN (Aankoop uitsluitend per 50 stuks)

Binnenafmetingen van de doos
360 x 255 x 105 mm    83,00 €/50 stuks (standaarddoos)
370 x 255 x 80 mm      98,00 €/50 stuks
370 x 255 x 140 mm    90,00/50 stuks
370 x 280 x 130 mm    135,00/50 stuks
370 x 240 x 180 mm    142,00/50 stuks
410 x 320 x 130 mm    139,00/50 stuks
490 x 300 x 130 mm    216,00/50 stuks

TomC wrote Re: ARCHIEFDOZEN GEZOCHT! Gepost op 12 december 2007, 00:33
Laatst bewerkt op: 12 december 2007, 01:02 door Tom C
Beste Johan,
Ik verwijs je ook graag door naar een eerder topic terzake: http://www.archiefforum.be/index.php?topic=168.0 .
Daar haal ik naast de archiefdozen van het Rijksarchief, ook zuurvrije archiefdozen uit de commerciële sector aan (kwestie van wat keuzemogelijkheid te bieden). Naast Corporate Express (waarvan de shopmodule net offline is) heb je ook de dozen van Smead en Loeff. Die zijn simpel verkrijgbaar via reguliere office-suppliers die je met hopen in de Gouden Gids vindt, Overtoom to name one.
Ik verkies persoonlijk gewoon dozen van iets steviger, dus zwaarder, (golf)karton. Een beetje zoals dit voorbeeld ( http://connect.rightclick.nl/cib/8/CIBC0848.JPG ), alleen is deze verkeerd geplooid ;). Wat ik behalve de stevigheid soms ook negatief vind aan archiefdozen zijn metalen klemmetjes in de dozen. Vrij onlogisch als je eerst alle verroeste nietjes en paperclips uit je archief hebt zitten schonen. Just my ideas on the subject.

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
JohanNagels wrote Re: ARCHIEFDOZEN GEZOCHT! Gepost op 17 december 2007, 10:34
Mercikes om me zo snel voort te helpen en de correcte informatie te bezorgen. Ik heb eveneens nog een tip gekregen via mail om 'zuurvrije' archiefdozen te bestellen bij een Nederlandse firma Jansen, Weismuller en Beuns (catalogus te verkrijgen via info@jwb-ceka.nl; www.jwb-ceka.nl) en die zouden goedkoper zijn dan bij het Rijksarchief.

L wrote Re: ARCHIEFDOZEN GEZOCHT! Gepost op 27 december 2007, 20:23
Beste Johan,

Een tip: informeer ook eens bij de Nederlandse firma Veha-Barneveldt. Je kan informeren bij Marcel Schaap (vertegenwoordiger).

Succes!

Pagina's: [1]   Omhoog