Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

09 februari 2012, 00:06
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: archivaris Senaat  (gelezen 10910 keer)

hannesvh wrote archivaris Senaat Gepost op 28 maart 2006, 10:02
Beste leden van Archiefforum,

In het kader van mijn verhandeling over fractiearchieven ben ik momenteel op zoek naar een emailadres van de hoofdarchivaris van de Senaat, omdat ik haar wil contacteren. Ik ging er al enkele maanden van uit dat dit Veronique Laureys was, maar als ik nu mijn stagebegeleider mag geloven zou Hermione L'Amiral het van haar overgenomen hebben. Zij zou, zoals prof Scheelings het altijd poëtisch uitdrukt, een "product" zijn van de opleiding. Haar naam is alleszins tussen de regels al op het gesloten forum van de opleiding gevallen, maar ze komt niet terug in de ledenlijst. Iemand een ideetje? Een emailadres zou alleszins veel handiger zijn dan een algemeen schrijfadres. Je mag het naar mij persoonlijk zenden, en dan ben ik u ten zeerste dankbaar!

Hannes

Hannes Vanhauwaert
Stads- en OCMW-archivaris Tielt
Jan Godderis wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 28 maart 2006, 10:06

Coördinatiecel Vlaams e-government
Agentschap voor Overheidspersoneel
Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Kaat wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 28 maart 2006, 13:28
Volgens de website van de VVBAD (bij de leden van de werkgroep Wetgeving en Beleid) kan je Hermione rechtstreeks bereiken via hl@senate.be

hannesvh wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 28 maart 2006, 13:31
Ik dank u allen!

Hannes Vanhauwaert
Hermione wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 08 mei 2007, 15:54
Hoe ik sta niet in de ledenlijst????
hl@senate.be of 02 501 77 95!
Contacteer me gerust!

Kjell wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 10 mei 2007, 08:33
Maar wees wel heel voorzichtig als je ze contacteert en gedraag u superonderdanig, want het is een heel kwaaie tante :-D
Je zal dat trouwens merken als je daar op audiëntie ontvangen wordt: in het rood-goud fluwelen vasttapijt is er voor haar bureau een groot gat weggesleten door alle senatoren (en door gewone mensen - lees: archivarissen) die daar al op hun blote knieën zijn dingen komen afsmeken. Ik heb daar ook meermaals aan haar voeten gelegen :-D
Maar eens je uw verkleefdheid aan de senaat en zijn hard werkende archivaris uitvoerig hebt betuigd, is ze één en al behulpzaamheid!

Kjell Corens
Wetenschappelijk medewerker
Universiteitsarchief KU Leuven
Mgr. Ladeuzeplein, 21
3000 Leuven
016/32.46.11
hannesvh wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 10 mei 2007, 09:56
Ik heb toen indertijd (ergens vorig jaar) weldegelijk met u contact gehad, dus heeft het geen zin meer tapijten van onze geliefde Senaat te verslijten, tenzij dat er natuurlijk ergens een vacature uitkomt... dan ben ik natuurlijk altijd bereid mijn gehavende voetbalknieën neer te vleien...

Hannes Vanhauwaert
Hermione wrote Re: archivaris Senaat Gepost op 05 juli 2007, 16:22
Inderdaad nog steeds best zich zeer zeer zeer onderdanig te gedragen indien contact met mij opgenomen wordt. Noblesse oblige, vind ik dan.

Vacatures? Voorlopig niet, maar ik laat jullie iets weten mocht ik het péluche inruilen voor een ander zitmeubel. (of mochten men alhier nog een archivaris wensen te coöpteren).

Evenwel, gelieve ook omzichtig om te gaan met de archarissen van de Alma Mater. Ik heb vernomen dat de toelatingsvoorwaarden om daar binnen te geraken ook zeer strikt zijn: rad van tong, snel van geest, zeer devoot (vanzelfsprekend) maar vooral wanhopig aanbidder zijn van prof. Roegiers...
Enkele mirakelen (in de strekking van het wegtoveren van archiefachterstanden) strekt tot aanbeveling.

Pagina's: [1]   Omhoog