Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

05 februari 2012, 22:57
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Schimmelbestrijding  (gelezen 1715 keer)

Tom C wrote Schimmelbestrijding Gepost op 02 november 2004, 14:28
Citaat van: Willy Van De Vijver op Archiefforum West-Vlaanderen

Deze week zijn schimmels aangetroffen in de archiefkelder van het stadhuis. Het gaat om een zeer grote bewaarruimte die door meerdere diensten gebruikt wordt. De klimaatsomstandigheden zijn allesbehalve (dus o.a. : zeer vochtig). Eén en ander betekent dat niet alleen de stukken, maar ook de ganse ruimte herbekeken zal moeten worden, zowel qua temperatuur- en klimaatsbeheersing als op het vlak van inrichting.
Nu weet ik via de vakliteratuur al enigszins wat me te doen staat, maar wat ik nog zoek zijn praktijkvoorbeelden en vooral personen, instellingen en/of bedrijven in België (Nederlandse referenties heb ik ruim voldoende) die kunnen adviseren en de eerste vaststellingen doen : is de schimmel nog actief of niet ? welke is in dit geval de meest aangewezen behandelingsmethode (mechanisch, gammadoorstraling, enz.), voorbereiding en nabehandeling, ...
En ook (of vooral, met de begroting 2005 in zicht): wat is de kostprijs van zo'n advisering ?

Willy Van De Vijver

Pagina's: [1]   Omhoog