Beste Willem,
Mocht ik het kunnen ik zou er zo aan beginnen... misschien dat ik daarom nu bezig ben met avondcursussen informatica. Maar ik bedoelde zeker niet dat dit een tekortkoming was van DAVID, ik dacht dat ik daar net duidelijk in was. Soms ligt het verschil in de interpretatie van enkele woorden (cfr. BAD 29/10/2004

). Om duidelijk te wezen herhaal ik even mijn woorden: de grote verdienste van DAVID is het aanzetten tot nadenken, het aanreiken van een theoretische basis. Wanneer ik zei dat een effectieve praktische uitwerking ontbreekt, was dit geen verwijt naar DAVID-medewerkers toe, integendeel. De archiefwereld knikt meestal instemmend en het is allemaal goed, maar er wordt verder niets mee gedaan. De praktische uitwerking ontbreekt vooralsnog (voor zover ik ervan op de hoogte ben natuurlijk, mijn excuses als het anders is). Victoria Lemieux stelde dit al in haar artikel: "An Archival Practicioner's views on Archival Literature" in:
Archivaria, 1995, p. 199-209. De theorie is er, DAVID zorgde zelfs al grotendeels voor de methodologie, maar de praktijk blijft vooralsnog de grote afwezige. Enfin ja , ik kan hier nu nog zoveel zitten mijmeren als ik wil, als ik er zelf niets aan doe, heb ik zelf niet veel recht van spreken.