Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

09 februari 2012, 08:25
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Aanvraag tot vernietiging bij het rijksarchief  (gelezen 5194 keer)

Jan Godderis wrote Aanvraag tot vernietiging bij het rijksarchief Gepost op 02 augustus 2006, 08:28
Hallo,

ik vraag me af hoe de procedure tot vernietiging van archiefstukken precies in zijn werk gaat. Ik heb ondertussen alles qua bewaartermijnen uitgezocht, maar ik heb nog geen zicht op de procedure. Kan er me daar iemand verdere verduidelijking over geven?

Coördinatiecel Vlaams e-government
Agentschap voor Overheidspersoneel
Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
AnkeDehuisser wrote Re: Aanvraag tot vernietiging bij het rijksarchief Gepost op 07 augustus 2006, 11:28
de procedure verschilt blijkbaar van provincie tot provincie.
Leuven gaat zeer vlot: mailtje naar Herman Van Isterdael met selectielijst en vraag tot goedkeuring, meestal zelfde dag nog reactie!

sommige RA werken naar het schijnt iets archaïscher: men neme een blauwgeschulpte postduif...  :-D

Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en zijn generlei te verbinden aan de werkgever

Stadsarchief Halle
Mgr Senciestraat 13
1500 Halle
02 365 94 28
Jan Godderis wrote Re: Aanvraag tot vernietiging bij het rijksarchief Gepost op 21 augustus 2006, 12:46
En het gaat inderdaad héél snel: nauwelijks een uur!

Coördinatiecel Vlaams e-government
Agentschap voor Overheidspersoneel
Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Pagina's: [1]   Omhoog