Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

19 mei 2012, 02:29
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin"  (gelezen 878 keer)

TomC wrote FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 11:25
Beste FAAD-leden,

Jullie hebben het wellicht al gelezen in de VVBAD-Info: op zaterdag 20 mei is er weer een FAAD-studiedag. Het thema dit jaar is “een nieuw begin”. Vier sprekers brengen hun verhaal over het opstarten van een nieuwe archiefdienst of over het nemen van een nieuwe start in een reeds bestaande dienst.
Plaats van afspraak is de VUB, Campus Oefenplein, gebouw D, lokaal D0.05. Gebouw D is één van de twee nieuwe glazen gebouwen op de esplanade tussen gebouw B-C en gebouw F-G. Als je in de inkomhal de trap naar beneden neemt, vind je lokaal D0.05 aan de linkerkant.
Het einde van de studiedag wordt voorzien rond 12u30 (maar de trouwe bezoekers weten dat dit vaak wat uitloopt ….) 

Het programma ziet er als volgt uit:

9u  Onthaal met koffie

9u30  Welkomstwoord (Mariet Calsius)
9u40  Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de provinciën (Karel Velle)
10u10  Bedrijfsarchief Jan De Nul (Sofie De winter)
10u30  OCMW-archief Gent (Tom Haeck)

10u50  Koffiepauze

11u20  Gemeentearchief Beveren-Waas en Waas archievenoverleg (Carine Goossens)
11u40  Vragenronde en discussie (moderator: Frank Scheelings)
12u20  Voorstelling nieuwe projecten 2005-2006 (Mariet Calsius)

Faad-leden hebben ook huiswerk voor de studiedag. Vanaf  8 mei zal de conceptversie van het huishoudelijk reglement te lezen zijn op  www.faad.be. Tijdens de voorstelling van de nieuwe projecten op de studiedag kan de Algemene Vergadering zich dan voor of tegen het huishoudelijk reglement uitspreken.

Deelname aan de studiedag is zoals steeds gratis, maar om te kunnen inschatten hoeveel koffie er besteld moet worden, willen we je toch vragen uiterlijk vrijdag 12 mei je aanwezigheid te bevestigen. Dit kan via mail (kaat.knaepen@vub.ac.be) of telefonisch op het VUB-Universiteitsarchief (02/629.24.34). 

Wie wil, kan lunchen in het eetcafé Opinio (op de campus van de VUB). Je kan er diverse broodjes, croques, spaghetti, lasagne of omelet krijgen tegen democratische prijzen.

Om 14u geeft Frank Scheelings een rondleiding van ongeveer anderhalf uur op de tentoonstelling “150 jaar Vlaamse studenten in Brussel”. We zouden willen vragen om in de mate van het mogelijke bij je inschrijving al te melden of je al dan niet deelneemt aan de rondleiding zodat we een indicatie hebben van de grootte van de groep.

Met vriendelijke groeten,

Frank SCHEELINGS,   
voorzitter OAHD

Mariet CALSIUS,
voorzitter FAAD   

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
AnkeDehuisser wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 12:56
ik ga!

Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en zijn generlei te verbinden aan de werkgever

Stadsarchief Halle
Mgr Senciestraat 13
1500 Halle
02 365 94 28
Séba wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 13:02
Laatst bewerkt op: 27 april 2006, 15:12 door Séba
Die koffie toch ... ;-)
Ik kom waarschijnlijk wel, maar aangezien ik geen koffie drink, maakt dat niet veel uit ... :-)

Sébastien Baudart
- afgestudeerde GGS archivistiek 03-04
- medewerker archiefforum.be
AnkeDehuisser wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 13:13
Laatst bewerkt op: 27 april 2006, 15:12 door Séba
Die koffie toch ... ;-)
Ik kom waarschijnlijk wel, maar aangezien ik geen koffie drink, maakt dat niet veel uit ... :-)

Seba, je kan altijd een fles champagne meebrengen; wil ze wel helpen uitdrinken  :-D

Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en zijn generlei te verbinden aan de werkgever

Stadsarchief Halle
Mgr Senciestraat 13
1500 Halle
02 365 94 28
Séba wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 15:56
Die koffie toch ... ;-)

Seba, je kan altijd een fles champagne meebrengen; wil ze wel helpen uitdrinken  :-D

Is dat een gewoonte daar in Halle ? ;-)

Sébastien Baudart
TomC wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 18:25
Waar is dit koffie naartoe ;) Anyways champagne heet ik ook welkom :d alvast beter dan die lousy coffee van de VUB (niet dat ik überhaupt koffie drink)

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Séba wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 27 april 2006, 20:45
Waar is dit koffie naartoe ;) Anyways champagne heet ik ook welkom :d alvast beter dan die lousy coffee van de VUB (niet dat ik überhaupt koffie drink)

Tja, edit-functies zijn er om gebruikt te worden he ...

Sébastien Baudart
Lawrence wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 28 april 2006, 00:19
Ik kom ook, maar moet omstreeks de middag vertrekken.

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
AnkeDehuisser wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 28 april 2006, 07:39
Die koffie toch ... ;-)

Is dat een gewoonte daar in Halle ? ;-)

Geen gewoonte, maar in deze tijd zonder grote verhalen is het misschien waard nieuwe tradities te kweken  :-D

Stadsarchief Halle
Mgr Senciestraat 13
1500 Halle
02 365 94 28
Jan Godderis wrote Re: FAAD-studiedag 20 mei 2006: "Een nieuw begin" Gepost op 28 april 2006, 07:46
Ik kom ook.

En i.v.m. champagne: ik ben voor  :-D (overigens enkel omdat ik geen koffie drink  :wink:)

Coördinatiecel Vlaams e-government
Agentschap voor Overheidspersoneel
Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog