Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

08 februari 2012, 11:18
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: PCR-Uittreksels  (gelezen 3054 keer)

Erica wrote PCR-Uittreksels Gepost op 23 februari 2006, 13:06
Laatst bewerkt op: 23 februari 2006, 14:57 door Tom C
Misschien plaats ik het in een verkeerd topic, maar ik weet niet waar het anders onder moet.
Tijdens het werkcollege, deze dinsdag, was er gezegd dat PCR-uittreksels vernietigd mogen worden.  In mijn archief zit ik met een x aantal pakken van die uittreksels en ik weet niet wat er mee te doen. Er zijn enkele originelen, het overgrote deel  zijn kopieen. Mag ik vernietigen of niet?  :?

AnkeDehuisser wrote Re: PCR-uittreksels Gepost op 23 februari 2006, 14:42
Laatst bewerkt op: 23 februari 2006, 15:19 door Tom C
Misschien plaats ik het in een verkeerd topic, maar ik weet niet waar het anders onder moet.
Tijdens het werkcollege, deze dinsdag, was er gezegd dat PCR-uittreksels vernietigd mogen worden.  In mijn archief zit ik met een x aantal pakken van die uittreksels en ik weet niet wat er mee te doen. Er zijn enkele originelen, het overgrote deel  zijn kopieen. Mag ik vernietigen of niet?  :?

dit valt normaal onder het stukje 'selectie'......
ik geloof dat de bewaartermijn voor pcr-uittreksels 10 jaar is, niet 100 % zeker

Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en zijn generlei te verbinden aan de werkgever

Stadsarchief Halle
Mgr Senciestraat 13
1500 Halle
02 365 94 28
Lawrence wrote Re: PCR-Uittreksels Gepost op 23 februari 2006, 18:51
Ik zou in elk geval de stageplaats raadplegen.
In het Stadsarchief Brugge mocht ik niets vernietigen, wat ik dan ook niet gedaan heb.

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
Koen wrote Re: PCR-uittreksels Gepost op 24 februari 2006, 10:28
Laatst bewerkt op: 24 februari 2006, 12:24 door Koen

dit valt normaal onder het stukje 'selectie'......
ik geloof dat de bewaartermijn voor pcr-uittreksels 10 jaar is, niet 100 % zeker

In principe 10 jaar.  Ik heb onlangs ongeveer 4 meter uittreksels laten verwijderen.

Nuttige tip voor bewaar- en vernietigingstermijnen:
http://www.west-vlaanderen.be/cultuur&vrijetijd/archiefdienst/ARCHIEFDIENST%20-%20SITE/Archiefoverdrachten/Bewaar-%20en%20Vernietigingslijst/2%20Financiën.htm

Koen Verstraeten
Opleider archiefbeheer AR/OFO
Ruisbroekstraat 2-6
1000 Brussel
Martijn VDB wrote Re: PCR-Uittreksels Gepost op 09 maart 2006, 13:36
Ik adviseer om rekeningsuittreksels niet op te nemen ofwel om ze te vernietigen (hierbij moet natuurlijk gezegd dat ik "het geluk" niet in een overheidsarchief te werken. In de Nederlandse archiefwereld bestaan een aantal interessante publicaties over het bewaren van boekhoudkundige stukken.

Pagina's: [1]   Omhoog