Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

19 mei 2012, 02:28
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Bezoekerstatistieken  (gelezen 1388 keer)

Tom C wrote Bezoekerstatistieken Gepost op 31 mei 2005, 15:12
Het gebeurt wel eens dat iemand mij vraagt hoeveel bezoekers we zo hebben op een dag en van waar die zo allemaal komen. Alle statistieken tot en met gisteren kun je bekijken op http://www.archiefforum.be/oude_stats . De nieuwe forum-interface biedt het voordeel dat je veel meer statistische informatie kunt terugvinden via deze link: http://www.archiefforum.be/index.php?action=stats
Zoals de top 10 onderwerpen, de meeste posters, de frequenste bezoekers, ...

Tom C wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 06 juni 2005, 09:52
Trouwens, mensen die bij de nieuwe bezoekerstatistieken (vb: Wie is online?) plots een groot aantal gasten zien staan en zich afvragen waar al dit volk vandaan komt... wel als het een ganse serie is met een gelijkaardig IP-adres dan is het zeer waarschijnlijk Google die ons een bezoekje komt brengen.

Lawrence wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 14 december 2005, 16:31
Ah, dus af en toe 18 bezoekers is dan gezichtsbedrog?

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
TomC wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 15 december 2005, 13:15
Eigenlijk wel ja ... als je wil weten hoeveel er effectief zijn, dan kun je zo ongeveer iedere bezoeker wiens ip met een 6 begint uitsluiten, want dat zijn in de meeste gevallen Google- of andere searchbots.

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Lawrence wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 15 december 2005, 21:03
Ik houd die zaken in de gaten.
Ik ben een statistieken-freak. Als ik weet dat er ergens statistieken te vinden zijn over een site, zal ik altijd eens een kijkje nemen.
Deze maand is halverwege en we zijn extreem actief. We overstijgen met een weinig moeite de vier - vijf vorige maanden. :)

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
TomC wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 15 december 2005, 21:04
Zeker gij ... maar euhm als een statistiekenfreak zijt, hebt ge mss al ontdekt (of heb ik dat al eerder gezegd), dat naast de forumsstats er ook stats te vinden zijn op http://www.archiefforum.be/stats

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Lawrence wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 15 december 2005, 21:08
Joy  :-D
Mijn hart maakt een sprongetje  :-)

TomC wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 15 december 2005, 21:09
Ik wist niet dat er nog mensen waren die even statistiekzot waren, soit...

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
Lawrence wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 15 december 2005, 21:19
Mijn thesis in de geschiedenis was een mortaliteitsonderzoek.
13.000 overlijdensgegevens in een excell databankje en grafieken maken.
't Was wat werk, maar ik heb me er kostelijk mee geamuseerd.  :-)

Koen wrote Re: Bezoekerstatistieken Gepost op 16 december 2005, 14:28
Ik wist niet dat er nog mensen waren die even statistiekzot waren, soit...

Tel er nog maar eentje bij...

Koen Verstraeten
Opleider archiefbeheer AR/OFO
Ruisbroekstraat 2-6
1000 Brussel
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog