Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

07 februari 2012, 17:34
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Dozen vullen  (gelezen 2891 keer)

Séba wrote Dozen vullen Gepost op 07 oktober 2004, 10:10
Een vraagje om deze rubriek in te huldigen ...
Ik vroeg mij daarstraks af wat de gewoonte is om archiefdozen te vullen : het eerste nummer bovenaan of onderaan (als de doos plat op een tafel ligt met de klep beneden ...
Ik ben geneigd om het eerste nummer bovenaan te leggen... Mensen met andere gewoontes ?

Sébastien Baudart
- afgestudeerde GGS archivistiek 03-04
- medewerker archiefforum.be
Tom C wrote Dozen vullen Gepost op 07 oktober 2004, 10:27
ik steek de mappen meestal in de doos als die rechtstaat. En dan werk ik van links naar rechts. Dus als de doos openstaat zit de klep links en steek ik daar het eerste nummer en ga zo verder. Ik hanteer dus hetzelfde principe als u.

AnkeDehuisser wrote Re: Dozen vullen Gepost op 07 oktober 2004, 20:44
Citaat van: Séba
Een vraagje om deze rubriek in te huldigen ...
Ik vroeg mij daarstraks af wat de gewoonte is om archiefdozen te vullen : het eerste nummer bovenaan of onderaan (als de doos plat op een tafel ligt met de klep beneden ...
Ik ben geneigd om het eerste nummer bovenaan te leggen... Mensen met andere gewoontes ?

dozen?  bytes ja!  :lol:
oke, effe serieus, ik zou eerste nummer onderaan leggen, omdat ik optel en zo alles verzamel om in die doos te leggen

Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en zijn generlei te verbinden aan de werkgever

Stadsarchief Halle
Mgr Senciestraat 13
1500 Halle
02 365 94 28
Pagina's: [1]   Omhoog