Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

07 februari 2012, 17:29
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: projectsubsidie ICTontsluiting KSAarchief  (gelezen 4754 keer)

Lawrence wrote Re: projectsubsidie ICTontsluiting KSAarchief Gepost op 09 januari 2006, 09:07
Laatst bewerkt op: 09 januari 2006, 10:17 door Lawrence
Het is eigenlijk zo dat de Vlaamsche Gemeenschap vooral projecten van groter algemeen belang ondersteunt. Dat kan in se een klein project zijn. Hoewel ik al gemerkt heb, dat een project over bvb. één oud handschrift, serieus onderbouwd moet worden qua belang en dat ze financieel erg streng zijn.

In elk geval, veel succes ermee

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
TomC wrote Re: projectsubsidie ICTontsluiting KSAarchief Gepost op 09 januari 2006, 09:21
Dag Eva,

Daar vreesde ik persoonlijk ook voor, al ben ik er wel niet mee akkoord dat er geen subsidies voor dergelijke kleinschalige projecten zijn. Ik weet niet wat uw andere geldbronnen zijn, maar mocht ik u zijn, in de veronderstelling dat het waarschijnlijk een lokale KSA-afdeling betreft, zou ik eens peilen bij de Jeugddienst en de Cultuurdienst van uw gemeente. In een aantal gemeente's valt er mits een goed dossier wel geld voor los te krijgen. Een cultuurfunctionaris (of mss een bibliothecaris) met een beetje oog voor archiefbeleid kan hier zeker wel iets in doen. Veel succes alvast, je bent in ieder geval welkom om je toekomstige bevindingen hier te delen. We're all here to help each other in the best way we can.

Tom

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Koen wrote Re: projectsubsidie ICTontsluiting KSAarchief Gepost op 16 januari 2006, 16:26
Ik heb dat wel reeds doorgenomen, maar ik denk dat er teveel doorgeboomd wordt op het voor mij minst belangrijkste. 
Ik zou gewoon graag eens praktisch en heel concreet een begroting willen doornemen van zo'n subsidieaanvraag. 
Ik weet ondertussen wel wat er in mag enzo.  Maar dat neemt niet weg dat ik daar nog steeds geen concrete begroting voor zie...
Zijn er mensen die mij daaraan kunnen helpen?

groetjes
Eva Devooght

Beste Eva,

Ik kan er deze week één inkijken, ik zal dan proberen om je nadien verder te helpen.  Stuur me gerust een mail.

Grtz,

Koen

Koen Verstraeten
Opleider archiefbeheer AR/OFO
Ruisbroekstraat 2-6
1000 Brussel
Jan Godderis wrote Re: projectsubsidie ICTontsluiting KSAarchief Gepost op 06 februari 2006, 10:33

Coördinatiecel Vlaams e-government
Agentschap voor Overheidspersoneel
Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Pagina's: 1 [2]   Omhoog