Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

19 mei 2012, 02:27
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omlaag

Auteur Topic: Wat is er zo leuk aan werken?  (gelezen 1202 keer)

Jan Godderis wrote Wat is er zo leuk aan werken? Gepost op 30 november 2005, 10:35
Een topic waar je alle leuke, absurde of irritante zaken vanop het werk kwijt kan. Dit kan een leuke topic worden, me dunkt.

Coördinatiecel Vlaams e-government
Agentschap voor Overheidspersoneel
Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Jan Godderis wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 30 november 2005, 11:45
Ik zit in de zelfde ruimte als waar het personeel van de adminstratie zit. Dat zijn twee dames op leeftijd die graag eens een conversatie voeren over van alles en nog wat. Daarnet ging het hier nog over wat ze wel eens zouden kunnen kiezen als maaltijd voor kerstmis bij hen thuis, over gourmetstelletjes, en wat we eens met het personeel zouden kunnen doen ter gelegenheid van de kerstdagen. Kortom: het ocmw kleurt je dag!

Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Jan Godderis wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 01 december 2005, 09:18
Gisterennamiddag organiseerde het ocmw een sinterklaasfeestje in de sociale wijk Ban Eik. De secretaris vroeg me of ik zin had om mee te gaan om her en der in te springen als het te druk zou worden. Natuurlijk zag ik dat zitten!
Zo gezegd, zo gedaan. We gingen dus naar dat sintgedoe dat doorging in een mottig Franstalig jeugdhuis. Alles liep daar gesmeerd, dus konden de secretaris, ik, en nog een paar mensen onze keel smeren in de bar! Dat blijkt goed voor de collegialiteit - en goede contacten zijn toch belangrijk voor hedendaags archiefbeheer, niet?  :wink: In elk geval ben ik een paar uur later naar huis vertrokken dan gewoonlijk  8-).

Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Jan Godderis wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 01 december 2005, 09:19
Euh, voor de mensen die jarloers zouden zijn: vandaag is het weer gewoon sociale dossiers beschrijven en uitmesten. Fucking routinewerk dus!

Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Lawrence wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 01 december 2005, 17:47
Ik verwerk, na vorige week vijf van de zes deelnemende instellingen te bezoeken, al hun grieven in mijn trefwoordensysteem. Ze komen vandaag en wat blijkt. De helft van hun voorstellen trekken ze terug in.
Kan ik weer omkeren.  :roll:
Nu ja, ik ben pro vergadercultuur. Vandaag was het van 10u tot 13u en een volgende vergadering met onze informaticus van 13u30 tot 16u. Gezellig, behalve voor een sluimerende hoofdpijn. :)

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
-- (Terry Pratchett, Pyramids)
Jan Godderis wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 09 december 2005, 10:19
Over meer dan sluimerende hoofdpijn gesproken: een madam van de adminstratie is hier volop aan 't versnipperen. Man man, da's een hatelijk geluid. Ik krijg er spontaan koppijn van.  :|

Ik heb haar wel al gezegd: 'ik zal wel maken dat je in oktober eens meer dan een week aan een stuk kunt versnipperen'  :lol:

Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Lawrence wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 09 december 2005, 12:28
voer je dan toevallig selectie uit?

What our ancestors would really be thinking, if they were alive today, is: "Why is it so dark in here?"
Jan Godderis wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 09 december 2005, 15:46
Daarnet bezoek van de bejaardenbond aan 't ocmw  :lol:

Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Jan Godderis wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 09 december 2005, 15:47
En kersverse zonnewering, waar de zon toch volop doorschijnt  :? Toch maar weer wat weggeschoonde stukken aan de ruit moeten hangen  :lol:

Vlaamse Overheid
Boudewijnlaan 30
1000 Brussel
Lawrence wrote Re: Het leven zoals het is, de werkvloer Gepost op 09 december 2005, 16:17
't is echt niet te geloven hoe polyvalent archiefstukken niet kunnen zijn.
als je eens teveel pruimentaart hebt gegeten, apprecieer je de vele schrijfkunsten van de stadsdiensten des te meer  :-P

Pagina's: [1] 2 3 ... 6   Omhoog