Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Archiefforum.be

08 februari 2012, 23:46
Info: Archiefforum.be is een online community voor en door studenten en alumni van de opleiding archivistiek, jonge en dynamische archivarissen tout court. Voor actueel sectornieuws en extra vacatures kan je terecht bij VVBAD en FARO.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: oude koninklijke besluiten  (gelezen 1712 keer)

archief SLH wrote oude koninklijke besluiten Gepost op 09 maart 2011, 10:17
Bij welke instelling kunnen oude koninklijke besluiten opgezocht worden? We zijn op zoek naar een KB van 1937...

TomC wrote Re: oude koninklijke besluiten Gepost op 09 maart 2011, 18:36
De beste bron hiervoor lijkt mij http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_wet/wet.pl .
Al bevat deze databank zeker niet alle wetteksten: "Dit programma toont de opschriften van alle wettelijke en gerechtelijke teksten gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad sinds 1945 betreffende alle rechtsdomeinen. De titels van vóór 1945 worden opgenomen voorzover zij een wijziging hebben ondergaan die sinds 1984 in het Belgisch Staatsblad werd gepubliceerd (meer dan 170.000 documenten)." Voor 1937 gaat het hier om een 22-tal.

Tom Cobbaert
archief & it
ADVN - NISE
www.tomcobbaert.eu
<Alle stellingnames en uitspraken zijn ten persoonlijke titel en generlei te verbinden aan de werkgever>
Mathieu Kunnen wrote Re: oude koninklijke besluiten Gepost op 05 juni 2011, 13:16
Ik zie je vraag nu pas...
In veel gevallen is het Belgisch Staatsblad ook in gemeentearchieven te vinden. In ons gemeentearchief te Kinrooi beschikken we bijvoorbeeld over het B.St. vanaf 1945. Voor K.B.'s uit oudere staatsbladen neem ik gewoonlijk contact met ons provinciaal archief in Limburg. Zij beschikken alleszins over oudere jaargangen.
Geldt dit voor alle provinciale archieven in Vlaanderen ?

Gegroet,

Mathieu Kunnen

Pagina's: [1]   Omhoog